вівторок, 25 червня 2019 р.

Комп’ютерні технології навчання – це сукупність методів, прийомів, способів створення педагогічних умов роботи на основі комп’ютерної техніки, засобів телекомунікаційного зв’язку та інтерактивного програмного продукту, що моделюють частину функцій педагога із зображення, передавання та збору інформації, організації контролю та управління пізнавальною діяльністю. Застосування комп’ютерних технологій дозволяє видозмінити весь процес навчання, реалізувати модель особистісно-орієнтованого навчання. Сучасні засоби навчання (комп’ютери, телекомунікаційні засоби зв’язку, необхідне інтерактивне програмне і методичне забезпечення) створюють можливість інтенсифікації занять різних форм навчання, але мають найбільше значення для організації самопідготовки студентів як методичне й організаційне забезпечення самостійної роботи. Комп’ютер та інтерактивне програмно-методичне забезпечення вимагають зміни форми спілкування викладача і студента, перетворюючи навчання на ділове співробітництво, що суттєво посилює мотивацію навчання, призводить до необхідності пошуку нових моделей занять, проведення підсумкового контролю, підвищує індивідуальність й інтенсивність навчання. Комп’ютерні технології навчання зумовлюють великі можливості для розвитку творчості як педагогів, так і студентів. Медіа, інтегровані у традиційні дисципліни, стають одним із засобів підвищення ефективності навчання, якщо задовольняють такі вимоги:



   
Символ
 Ураховуючи вищезазначене, ми виділяємо у медіадидактиці дві основні складові: традиційну та інформаційну.
Традиційна медіадидактика пов’язана з використанням у навчальному процесі усталених медіа: книг, газет, журналів, телепередач, відео кліпів, кінофільмів, плакатів тощо, тобто використання медіатекстів. 
Під медіатекстом розуміють повідомлення (телепередача, відеокліп, фільм, плакат тощо), викладене у будь-якому вигляді та жанрі медіа, призначене для одночасного зорового і слухового сприйняття аудиторією. Воно може бути декількох видів: аудіовізуальне, призначене для одночасного зорового і слухового сприйняття, аудійне, призначене для слухового сприйняття, візуальне, призначене лише для зорового сприйняття аудиторією.
Традиційна медіадидактика є достатньо дослідженою, тому ми зосередимо увагу на висвітленні її складової – інформаційної медіадидактики. Ця частина медіадидактики пов’язана з вивченням закономірностей, принципів навчання за допомогою сучасних інформаційних технологій.
     Інформаційні технології являють собою сукупність сучасної комп’ютерної та медійної техніки, засобів телекомунікаційного зв’язку, інструментальних програмних засобів, які забезпечують інтерактивний програмно-методичний супровід сучасних технологій навчання.
Основними задачами сучасних інформаційних технологій є розробка інтерактивних середовищ управління процесом пізнавальної діяльності та доступу до сучасних інформаційно-освітніх ресурсів (мультимедіапідручників і підручників, побудованих на основі гіпертексту, різноманітних баз даних, навчальних сайтів та інших джерел)

Немає коментарів:

Дописати коментар